21 Ağustos 2008 Perşembe

Uçan Kurabiyeler


Uzun zamandır bloguma girip meyveli pastayı görmekten bıktığınızı biliyorum. Bu süreçte boş durmadım, mutfağa girdim ama eklemeye vakit ayıramadım bir türlü. Ramazanla birlikte 1 Eylül'de kurslarımız açılacak ve İSMEK'e geri döneceğim. Yaz boyunca gecici olarak eski çalıştığım şirkete yardım ediyorum ama cidden çoook yogun çalışıyoruz. Yorucu olsada evde oturmaktansa çalışmak daha iyi geldi bana. Sanırım bunda 5.5 yaşımda ilkokula başladığımdan bu yana hiç evde kalmamamın, sürekli okula veya işe gitmemin çok büyük etkisi var.

Neyse iş mevzusunu bir kenara bırakayım da size paylaşmak istediğim şeyi anlatayım. Bu kez sizinle bir tarifi değil farklı bir kurabiye yapımını paylaşmak istiyorum. Geçen cuma akşamı son dakikada dayımları çaya çağırdık. Arkadaşım Pınar da bizdeydi. Çayın yanına ne yapacağımı düşünürken "size uçan kurabiyeler yapayım mı?" dedi. Çook merak ettim uçan kurabiyeleri, hadi yapalım bakalım dedim. Kurabiye hamuru klasik nişastalı kurabiye hamuru. Biz netten bir tarif denedik ama tutmayınca eski usülde biraz şundan, biraz bundan hamuru toparladık. Çokda lezzetli oldu. Keşke eklemelri miktarlı yapsaydık, denerdik bu tarifi diyede hayıflandık kurabiyeleri yerken :))).

Hazırladığımız hamuru ikiye ayırdık ve yarısına kakao ekleyip biraz daha yoğurduk. Ve eşit parçalara ayırıp ceviz büyüklüğünde yuvarladık.












Daha sonra bir kakaolu bir sade hamuru alıp yan yana gelecek şekilde fotograflardaki gibi yuvarladık, daha doğrusu Pınar yuvarladı :))) bende denedim, ilk yaptıklarım bozuk olsada becerebildim galiba :))))



















Ortaya çıkan bu şirin kurabiyeleri 165 derecede ısıtılmış fırında üzeri pembeleşene kadar pişirdik.

Afiyet olsun!

2 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ayy çok şeker olmuş bu karibeyeler:) Pınarın'da senin de ellerine sağlık:)

Hayırlı cumalar..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ying-yang kurabiye:-)) süper elinize sağlık...

 
MySpace Backgrounds