19 Ocak 2009 Pazartesi

Ye#41 Portakal - Portakal Kabuklu Kurabiye ve Portakallı Pastacıklar

Uzuuun bir aradan sonra Portakal Ye etkinliğiyle bloguma tarif eklemeye devam ediyorum :). 2009 yılı bana hiç iyi gelmedi. Sıkıntılarda 2009 la birlikte başladı. Birkaç haftadır hastane-doktor arasında gidip geliyorum. Biraz Filistin'de yaşananlardan, biraz da kendi yaşadıklarımdan dolayı elim hiçbirşeye gitmiyordu. Hani bir geldi mi üst üste gelir derler ya öyle işte... İnşallah hepsi geldiği gibi en kısa zaman da gider hayatımdan...

Her ne kadar tarif eklemesemde ara ara blogları gezmeyi bırakmamıştım. Dün bir arkadaşın blogunda Portakal Ye etkinliğini görünce kendi kendime "hadi Nurten gir mutfağa dedim". Düşüncelerden kurtulmanın en güzel yolu sevdiğin birşeylerle uğraşmakmış :). Bugün izin günümdü ve bütün günü mutfakta geçirdim. Epey rahatlamışım :))). Akşam yaptıklarımı yedirecek misafirlerimde olunca değmeyin keyfime :))) Birazda olsa kendime geldim.

Bu ayki etkinliğin ev sahibesi Portakal Ağacı. Seçtiği güzel konu ve emeği için şimdiden teşekkürler :). Etkinliğe iki farklı tarfile katılıyorum. Portakal kabuklu kurabiyeyi geçen yıl kursta yemiştim. Öğrencilerden birisi yapıp getirmişti. Öğrencinin hangi branşta olduğunu bilmediğim için daha sonradan tarifi almak için bulamamıştım ama hep aklımdaydı bu kurabiye. Etkinliğin konusuda portakal olunca kendimce denemeye karar verdim ve çokda güzel oldu :). Belki orjinal tarifi farklıdır ama ben aşağıdaki gibi yaptım :) Kurabiye bölümü için elmalı kurabiyenin hamurundan yaptım. Çokda hoş oldu.

Portakal Kabuklu Kurabiye


Malzemeler;

4,5 su bardağı un
250 gr margarin (oda sıcaklığında)
2 çorba kaşığı yogurt
1 ay bardağı pudra şekeri
Yarım çay bardağı portakalsuyu
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

İç harcı;

Portakal kabuğu
Tarçın

İlk önce portakal kabuklarını minik jülyenler halinde dograyıp biraz yumuşaması için haşladım. Biraz kaynadıktan sonra kabukların acısı kalmasın diye suyunu değiştirdim ve yumuşayana kadar kaynattım. Suyunu süzdükten sonra soğumaya bıraktım. Soğuyan portakal kabuklarına tarçın ekleyip kurabiyelerin içine koymak için hazır hale getirdim.

Daha sonrada diğer tüm malzemeleri karıştırıp hamuru hazırladım. Cevizden biraz daha büyük parçalar alıp içlerine portakal kabuklu harçtan koyarak kurabiyeleri hazırladım. 180 derecede üzeri pembeleşene kadar pişirdim. Kurabiyeler soğuduktan sonra da üzerlerine purda şekeri eledim.

İkinci tarifim portakallı pastacıklar. Bu tamamen aklıma estiği gibi yapılmış bir tarif :))). Bol portakal tadında pastacıklar oldu :).

Portakallı Pastacıklar


Pastacıklar için ilk önce sürekli kullandığım tarifle pandispanya hazırladım. Pandispanyayı düz tepside pişirdim. Soğudukdan sonra minik yuvarlakları kestim.

Krema;

2,5 su bardağı süt
Yarım çay bardağı portakal suyu
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
Birazda portakalın dilimlerinin içindeki yumuşak bölümden ezip koydum

Tüm malzemeyi pütür kalmayana kadar çırptım ve daha sonra puding kıvamına gelene kadar pişirdim. Pastanın arasına koymadan önce soğuttum. Kestiğim minik yuvarlakları şekerli portakal suyu ile ıslattım. Arasına hazırladığım kremadan koyarak pastacıkları oluşturdum.

Portakallı Sos;
1 su bardağı portakal suyu
1 su bardağı su
1 çay bardağı şeker
2 çorba kaşığı nişasta

Portakal suyu ve suyu karıştırıp şekeri ekledikten sonra şeker eriyene kadar ocağın üzerine aldım. Başka biryerde nişastayı su ile iyice karıştırdım ve yavaş yavaş portakal suyuna ekledim. Sosu karışıtırarak pişirdim. Son olarakta sosu hazırladığım pastacıkların üzerine döktüm.

Afiyet olsun!

10 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Özellikle pastalarda kaldı gözüm ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Portakallı pastacıklara bayıldımmmmm:)))
Ellerine sağlık canım..

Rabbim acil şifalar versin inşallah..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

çok leziz görünüyorlar canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Pelin dedi ki...

Her ikisi de güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.
Sevgiler

Nurten dedi ki...

Evren çok teşekkür ederim :) gözün kalmasıııın, ben sana bir dilim ikram ederim ;)

-------

Çok teşekkürler Lulum :) inşallah canım, hastalıklarla ilgili bekleme aşamasındayım :S. Pastacıklar sana feda olsuun :))

-------

Neslihancım çok teşekkür ederim :)

-------

Teşekkürler Pelin :)

pelince dedi ki...

Nurtencim canım çok geçmiş olsun...Hastalıklar ,hayattaki terslikler inan hiç bitmiyor..Biliyorsun bizde bir senedir sıkıntılarla uğraşıyoruz halende devam..En önemlisi sağlık,o yüzden kendine çok iyi bak...
Tatilede girdik,iyice dinlen....

Portakallı kurabiyelerde,pastacıklarda enfes olmuş,ellerine sağlık..

Sevgiler...

Nurten dedi ki...

Pelincim çok sağol, evet dediğin gibi hayatımızda illa ki mücadelesini verdiğimiz bir sıkıntımız oluyor. Allah hepimize yardım etsin... Sizinde sıkıntılarınız feraha çıkarsın...

Şehnaz dedi ki...

merhabalar,portakal kabuklu kurabiyeye bayıldım.hemen denemem gerek.ellerinize sağlık.belki yarın bile olabilir.görüşmek üzere.KEKCAFE.BLOGSPOT.COM

Nurten dedi ki...

Şehnaz hanım teşekkürler :) Beğeneceğinize eminim, hoş bir kurabiye oluyor ;)

Adsız dedi ki...

Şimdi fırında bakalım nasıl olacak :D umarım çok güzel olur pişince yazcagımm :D

 
MySpace Backgrounds