7 Eylül 2007 Cuma

Bir sofra, arkadaşlarım ve güzel bir gün :)))


Daha önce de yazmıştım geçen cumartesi çok yakın arkadaşlarımla günümüz vardı bende. Size o güne ait sadece pastayı ekleyebilmiştim. Malum bu hafta yaz tatilim bitti ve işe geri döndüm, oldukça hızlı ve yoğun bir başlangıç oldu. Bu yüzden soframızı ve diğer tariflerimi eklemek için bu akşam fırsat bulabildim :)

Hazırladıklarıma gelince.... Ne zamandır bir bahane olsada yapsam dediklerimi yaptım :))). Acemişef Esra'nın eklerini ve börek poğaçasını yapmayı dört gözle bekliyordum. Bunların dışında menümüzde benim klasiklerimden hazır yufka böreği, kabak salatası ve tarifi yine bir arkadaşıma ait barbunya salatası vardı.

Tarfilere gelince....


Ekler;


Ekler yapmanın bu kadar kolay olduğunu ve evde yapılan eklerin bu kadar lezzetli olacağını hiç tahmin etmezdim. Esracım sağolsun bu tarifi bizimle paylaştı ve ben de deneme fırsatı buldum. Tembellik yapıyorum ve tarifini buraya uzun uzun yazmıyorum, sizlere Esra'nın o güzel blogunu ziyaret etmenizi tavsiye ediyorum :)




Bu da denemenizi özellikle tavsiye ettiklerimden. Süper bir tarif :) Yumuşacık ve çok lezzetli oldu. Börek poğaça nın tarifine de Esra'nın blogundan ulaşabilirsiniz :) En ince detaylarına kadar anlatmış nasıl yapılacağını ;)




Hazır Yufka Böreği;

Eminim herkesin kendine göre hazır yufkadan yaptığı börek tarifi vardır. Canım börek istediğinde, aniden misafirim geldiğinde, yemek yapmakla uğraşacak vaktim olmadığında ve ya yemek yapmaya dermanım olmadığımda kurtarıcımdır hazır yufka böreği :))

Malzemeler;

5 adet yufka
Çökelek veya peynir
1/5 demet maydanoz
1 litre süt
3 yumurta (iki tanesinin sarısını böreğin üzeri için ayırıyorum)
1/5 su bardağı sıvı yağ

Çökelek ve maydanozdan iç harcını hazırlıyorum. Süt, yumurta ve yağı birlikte çırparak sütlü karışımıda hazırlıyorum. Yufkaları aralarına sütlü karışımdan ve çökelekten koyarak tepsiye diziyorum. En üst için kalan sütlü karışımı ve yumurta sarılarını karıştırıp böreğin üzerine sürüyorum. İsterseniz çörekotu ve susam serpebilirsiniz. Üzeri kızarana kadar da pişiriyorum :).

Kabak Salatası;

Kabak salatası hem çok hafif hem de çok kolay bir salata. Ben çok seviyorum :)

Malzemeler;

5 adet orta boy kabak
Dövülmüş ceviz
Yoğurt
Sarımsak
Dereotu
Sıvıyağ

Kabakları rendeliyorum, sıvı yağda suyunu çekene kadar kavuruyorum. Daha sonra içine cevizi koyup karıştırıyorum. Üzerine sarımsaklı yogurdu koyuyorum ve en üste ince ince doğradığım dereotunu serpiştiriyorum :)

Barbunya Salatası;

Aslında bu salatanın orjinali meksika fasulyesi ile yapılıyor ama ben de meksika fasulyesi olmadığı için ben barbunya kullandım :)).

Malzemeler ( miktar yazmıyorum, yapmak istediğiniz miktara göre ayarlayabilirsiniz)

Konserve meksika fasulyesi
Havuç
Yeşil ve kırmızı biber
Mısır
Taze soğan
Dereotu
Taze nane
İsteğe göre maydonoz

Barbunyayı haşladım ve tüm malzemeleri doğrayıp barbunyaya ekledim. Bu kadar :)))).

5 yorum:

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Nurtencim hepimizde çok güzel tarifler var ama marifet uygulamasını becerebilmekte ;)Ama senin gibi becerikli birinden ne uçan kurtular ne kaçan :) harika bir sofra kurmuşsun, ellerine sağlık..
Sevgiler,
Esra

Nurten dedi ki...

Canım sen o kadar güzel ve detaylı veriyorsun ki tarifleri yapamamak elde olmuyor ;)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ellerine sağlık canım herşey ama herşey harika:))
Özellikle eklerleeeeeerrrrr :D En bayıldığım şeyler arasındadır da :)

Hayırlı ve bereketli ramazanlar..

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba Nurten!Blogunu ilk defa farkettim,harika tarifler var içerisinde.Aynı memleketli olarak(kargı) sanal da olsa biraraya gelmek güzel.
selamlar

NiNo dedi ki...

hayirli ramazanlar

 
MySpace Backgrounds