23 Eylül 2007 Pazar

İftar Bereketi Etkinliği - Et Haşlama


İftar Bereketi Etkinliğinin en sahibesi Birgül "etkinliğe katılmak istermisin?" diye sorunca ben de seve seve kabul ettim :). Blogumun güncellenmemesinden de anlamışsınızdır son günlerde oldukca yogunum. İş, Ramazan, iftar, oruç derken bloguma pek vakit ayıramadım. Elimde tariflerde birikti :) İnşallah en kısa zaman da tek tek hepsini sizinle paylaşırım.

Etkinliğe gelince; böyle bereketli bir ayda çok güzel bir etkinlik olmuş. Emeği geçen herkeze teşekkürler :) Ramazan başladığından bu yana eski iftarları, eski iftar sofralarını düşünüyordum. Çalışınca eskisi kadar iftar davetleri olmuyor :( Genellikle eşimle birlikte iki kişilik oluyor iftarlarımız :(


Dün akşam iftara eltimleri ve abimi davet ettim. Hazırlanmak zor da olsa tadı herşeye değiyor :))). Hele misafirlerimin arasında ailemizin neşesi Yavuz Selim de olunca değmeyin keyfime :))))


İftar soframızdaki yemeklerimizden bir tanesi et haşlamaydı. Pek etobur değilimdir. Ama et yemekleri arasında da en çok sevdiğim haşlamalardır :)). Etin yanına ne yakışır? derseniz de tereddütsüz patates derim :) Böyle olunca yemeğimiz patates püreli et haşlama oldu :)

Malzemelerin miktarlarını çok yaptığım için yazamayacağım :( siz kişi sayınıza göre istediğiniz miktarları ayarlayabilirsiniz.

Yapımı çok çok basit; önce etleri (ben kemikli et kullandım, piştikten sonra kemiklerinden ayırdım) düdüklü tencerede güzelce haşlayalım. Et halşanırken patateslerimizde haşlayalım. Haşlanan patatesleri ezerek püre haline getirelim. İçine süt, karabiber ve tuz koyalım.

Haşlanan etin üzerine salça, karabiber, kırmızı biber ve tuzla sos hazırlayalım. Salçayı yağda biraz kavurduktan sonra baharatlarını ve tuzu ekleyelim. Daha sonra etin suyundan biraz sosa koyup çok az kaynatalım ve bunu etin üzerine döküp birazda birlikte kaynatalım.

Eveeeet yemeğimiz hazır :)) Önce patates püresini üzerinede etimizi koyarak servis yapalım :)) Afiyet bal şeker olsun!!!!

2 yorum:

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Nurtencim çok leziz duruyor. Senin elinden ne çıksa lezzetlidir eminim zaten.

Nurten dedi ki...

Teşekkür ederim canım, utandırıyorsun beni yaa... Birgünde yemekli bir buluşma yapalım ;)

 
MySpace Backgrounds