23 Kasım 2007 Cuma

Balık Pasta


2 hafta kadar önce çok sevdiğim bir iş arkadaşımın biricik oğlu Enes'in 4. doğum günüydü. Benden yapmak istediği pastayla ilgili fikir istedi, ben de pasta yapma bahanesi arıyordum ne zamandır :)))) Pastayı seve seve yapamak istediğimi söyledim. Pasta için konu seçmekte hiç zorlanmadık, Enes balıkları çok severmiş :) Ben de denizli balıklı bir pasta yapmaya karar verdim.

Pastanın tarifini vereyim diyeceğim ama bir yandan işe gidip akşamlarıda pastayı yapmaya çalıştığım için pandispanyayı ve kremayı hazır kullandım :(. Çikolatalı pasta kremasına ek olarak 100 gr bitter çikolata ve 100 gr çiğ krema ile ganaj hazırladım. Pastanın arasına ise muz ve çikolata parçaları koydum. Pastamı bir akşam önceden hazırladım ve buzdolabına kaldırdım.


Süsleme için kullandığım balıkları ve diğer deniz canlılarını bir akşam önceden hazırladım. Pastanın kaplamasınıda son gün yaptım. Kaplama biraz sorunlu oldu :( Pastayı kapladıktan sonra süslemeleri yaparken pastanın yüzeyi boncuk boncuk terlemeye başladı :( nedenini bir türlü anlayamadım. Çok yağmurlu bir gündü ama bununla alakalı olabileceğini de sanmıyorum. Hatta pastanın son işlemlerini buzdolabının içinde yaptım :)))). Çalışmamın faciayla sonuçlanmasından çok korktum. Çok şükür daha sonra kendiliğinden düzeldi ama yinede yüzeyde potluklar kaldı :(











Doğumgünü çocuğu pastasını çok beğenmiş, ee benim içinden bundan güzel ne olabilir???? :))))

5 yorum:

Adsız dedi ki...

muhteşem.... bu kadar beklediğime deydi doğrusu....ellerine sağlık çok iştah açıcı duruyor.

nes-kafe dedi ki...

çok sevimli bir pasta olmuş ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

nurtencim, muhteşem bir pasta olmuş. bayıldım.bayıldım. sana bir şey sormak istiyorum. bende şeker hamuru yapmak yada almak istiyorum. fakat nereden bulacağımı bilmiyorum.sen nereden temin ediyorsun. bilgilendirirsen sevinirim.şimdiden teşekkürler canım.

Nurten dedi ki...

Özlemcim beğenmene sevindim :)))

Teşekkür ederim Neslihan :)

Süheylacım çok teşekkür ederim :) ben Eminönü'nden alıyorum şeker hamurunu, sanırım Kadıköy'de de var satan yerler ama tam olarak yerlerini bilemiyorum :( Hiç yapmayı denemedim...

Adsız dedi ki...

Sana ınanamıyorum Nurten Hocam yaaaa!!!Bır ınsan bu kadarmı uretgen olur???Bu pasta sanırım Ferıha Hocanın oglu enes icin yapıldı???Benım oglum Enes te pasta ıstıyor.Ama delıkanlı pastası olsun yas 18:))))))Hazıranda inş....

 
MySpace Backgrounds