27 Nisan 2007 Cuma

Ispanaklı Börek


Hazır evdeyken mevsimi geçmeden ıspanaklı börek yapayım dedim bugün. İşin kolayına kaçıp hazır yufka kullandım :). Siz üşenmezseniz veya yufak açma konusunda kendinize güveniyorsanız elbette kendi açacağınız yufka ile börek çok daha güzel olacaktır.

Malzemeler;
5 adet hazır yufka
Ispanak
Süt
Sıvı yağ
3 Yumurta

Ispanakları ince ince doğradım. Daha sonra tuz ve sıvı yağla karıştırdım. Süt, yumurtaların beyazları ve sıvı yağla yufkaları ıslatmak için karışım hazırladım (bunların miktarına damak zevkinize göre karar verebilirsiniz)

Yumurtaların sarılarını böreklerin üstüne sürmek için ayırdım.
Yufkaları ortadan ikiye kestim, üzerlerine hazırladığım karışımdan ve ıspanaktan koydum ve rulo şeklinde yuvarladım. Daha sonra bunları resimde gördüğünüz şekilde içe doğru kıvırdım. Üzerlerine ayırdığım yumurta sarılarını sürdüm ve çörek otu serpip ısıtılmış fırında pişirdim.
Daha sonrasında ise akşam için hazırladığımız balık soframıza eşlik ettiler :)).

Hiç yorum yok:

 
MySpace Backgrounds