27 Nisan 2007 Cuma

Fırında Sebzeli Mantarlı Çupra


Her ne kadar bu akşam benim dersim olsa da bu balık keyfimizi bozamadı :). Ben çuprayı hazırladım, sadece fırını açmak kalmıştı. bu şekilde bırakıp derse gittik eşimle. Abim sağolsun biz gelene kadar salatamızı yapmış ve fırını çalıştırmıştı. Eve geldiğimizde sadece sofrayı hazırlamak kalmıştı.

Çupra tarifimize gelince....

Malzemeler;
4 adet çupra
1 kase mantar (mantar severseniz daha fazla da kullanabilirsiniz)
4 orta boy patates
1 domates
2 avuç bezelye
Birkaç tane biber
1 kuru soğan ve bir diş sarımsak
Kekik
Karabiber
Tuz

Çupraları kekik, karabiber ve tuzla harmanladım. İçlerine soğan ve sarımsak koyup fırın poşetine yerleştirdim. Üstüne soğan ve limon dilimleri koyup poşeti sıkıca kapattım.



Patatesleri doğradım, mantarları temizledim ve bezelye, biber, doğranmış domates, kekik, karabiber, tuz ve biraz sıvı yağla karıştırdım (bunlara farklı sebzeler de eklenebilir zevke göre, ben evde olanları değerlendirdim, mantarlı sebzeler balıksız da çok lezzetli oluyor) ve bunlarıda balıkla tatları birbirine karışmasın diye başka bir fırın poşetine koydum. İki fırın poşetini yan yan tepsiye koydum ve abime pişirmesi için bıraktım :). Abim de bunu 200 derece de ısıtılmış fırında 45 dk pişirdi.


Hiç yorum yok:

 
MySpace Backgrounds