3 Mayıs 2007 Perşembe

Mantarlı Pilav


Pilav bizim mutfağımızın vazgeçilmezlerindendir. Bunda memleketimizin (Osmancık, Çorum) pirinç şehri olmasının çok etkisi olduğunu söyleyebilirim :). Bir Çinliler bir de biz bu kadar çok pirinç yiyoruzdur herhalde :))))).


Pilavımızın tarifine gelince... aslında oldukca basit ve eminim bir çoğumuzunda bildiği bir tarif.

Ölçüleri kişi sayısına göre veya her zaman ki pilav ölüçünuze göre yapabilirsiniz. Ben 2 su bardağı pirinç kullandım. Diğer malzemeler;

2 orta boy domates

Yarım kilo mantar

1 orta boy soğan

Tuz, karabiber


Yapımı;

Pirinçi yarım saat kadar ılık tuzlu suda ıslı bıraktım. Bir yandan mantarları temizleyip doğradım ve içine biraz limon sıkıp suyunu salıp geri çekene kadar pişirdim, yağını ekleyip doğradığım soğanı, tuzu ve karabiberi ekledim.

Bir yandan da yıykadığım pirinçi tereyağında güzelce kavurdum. Rendelediğim domatesi ekledim. Tuzunuda ekleyip pişirdim.

Pilavın altını kapatınca pişen mantarıda ekledim ve demlenmesi için sarıp bıraktım. Akşam yemeğinde de servis yapıp afiyetle yedik :)).


2 yorum:

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Nurten merhaba acemi şefin anneler günü pastasından buralara kadar geldim iyi ki de gelmişim kardeş bloglarmışız biz dizayn itibariyle :)))
Herşey çok şık ve lezzetli görnüyor
Ellerine sağlık
Sevgiler :)))

Nurten dedi ki...

Burcu çok teşekkür ederim yorumların için :)

 
MySpace Backgrounds