22 Mart 2007 Perşembe

Abimin Doğum Günü Pastası

Bu akşam abimin doğum günün kutladık. Aslında annemle planımız süpriz yapmaktı, ama abim bugün bana uğrayıp beni pasta yaparken bulunca süpriz biraz erken oldu :)). Yinede akşam güzel bir doğum günü kutlaması oldu :).

Abim için dört farklı şey yaptım. Bir tanesi elbette doğum günlerinin vazgeçilmezi pasta!! Tariflere ilk onunla başlamak istiyorum.


Pastanın hazırlıklarına birkaç gün önceden üst süslemelerini yaparak başladım. Yoksa bir günün içinde benim gibi bir acemi için pastayı tamamlamak mümkün olmayacaktı.











Bu sabah ise işe pandispanyayı hazırlamakla başladım. Yine sevgili Esra nın pandispanya tarifini yaptım ve sonuç gerçekten güzeldi. Çok lezzetli oluyor.

Pandispanya Mazemeler;

5 yumurta
1 su bardağı+1 çorba kaşığı toz şeker
1 su bardağı+1 çorba kaşığı un
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin

Önce yumurtaların sarılarını ve beyazlarını ayırıyorsunuz ve beyazları tamamen köpürüp kıvamlı bir hal alana kadar çırpıyorsunuz. Daha sonra şekeri ve vanilyayı ekliyorsunuz. Bunları güzelce çırptıktan sonra yumurtanın sarılarını ekliyorsunuz ve karıştırıyorsunuz. Son olarak un ve kabartma tozunuda ekleyip yumurtaların köpüklerin sönmemesine dikkat ederek yavaşca karıştırıyorsunuz. Tepsinizi alüminyum folyo ile kaplıyorsunuz ve harcı tepsiye boşaltıp 175 derecede ısıtılmış fırına veriyorsunuz. Neden tepsiyi folyo ile kapladığımızı çıkarırken çooook kolay olduğunu görünce anladım :))) . Detaylar için teşekkürler Esracım :).

Krema tarifini yine Esra'nın blogu http://acemisef.blogspot.com/ dan aldım. Kolay ve güzel bir tarif.

Krema mazemeleri;

2 yumurta sarısı
2 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı toz şeker
2 su bardağı süt
1/2 paket şekerli vanilin
1 paket toz krem şanti
Yumurtaların sarılarını, unu, şekeri, bir bardak sütü ve vanilyayı bir tencerede karıştırarak pişiriyorsunuz. Bunu ılımaya bırakırken bir bardak sütle krem şantiyi hazırlayıp buzdolabına atıyorsunuz. Krema ılıdıktan sonra krem şantiyle ikisini çırpıyorsunuz vee kremanız hazır.


Benim pastam büyük olduğu için ben yukarıda verdiğim tüm ölçülerin iki katını yaptım. Pandispanyayı iki tane pişirdim ve bunlarıda ortadan ikiye böldüm. Toplam 4 kat oldu. Bunları sütle ıslayarak kullandım. Birinci kata muz, ikinci kata kivi ve üçüncü kata vişne koydum.



Pastamın içini hazırladıktan sonrada daha önceden hazırladığım şeker hamuru çiçeklerle pastayı süsledim.
Akşamda ailecek afiyetle yedik pastamızı :)))

Hiç yorum yok:

 
MySpace Backgrounds