19 Mart 2007 Pazartesi

Kazayağı Böreği

6 Mart doğum günümdü ve öğrencilerim bana süpriz doğun günü partisi yapmışlardı. Ne kadar mutlu olduğumu tahmin edersiniz . Benim için hazırladıkları menüde Kazayağı ( mancarlı ) böreği de vardı. Çok çok lezzetliydi ve ben de bu etkinlik için tarifini aldım öğrencim Figen'den. Sağolsun kırmadı beni . Aslen Arnavut olan Figen yıllardır Şile'de yaşadığı için bu böreğin hamuru Arnavut ve içindeki ot da Şile usulü. Böreğin ismine ne yazacağım konusunda teredütte kaldım. Bu otun ismi Kazayağı ama böreğe girdikten sonra böreğin adı mancarlı börek oluyormuş .



Tarife gelice;

Hamuru;
7 su bardağı un
1/5 çay bardağı sirke
1 çay bardağı sıvı yağ
Tuz

İç harcı;
Yarım kilo kazayağı
3 baş büyük soğan
Tuz
Yağ


Hamuru için gerekli tüm malzemeler su ile birlikte yoğurulur ve yarım saat dinlenmesi için bırakılır.

Kazayağı doğranır, soğan ince ince doğranır ve böreğin içi için gerekli tüm malzemeler birlikte harmanlanır.

Dinlendirilen hamurdan cevizden biraz daha büyük parçalar alınır ve toplam 24 beze hazırlanır. Bezelerin arasına sıvı yağ sürülerek 12 şerli iki grup halinde hamur açılır (en üstteki bezeler yağlanmaz). 12 li gruplardan birisi yağlanmış tepsiye yerleştirilir. Üzerine hazırladığımız harç koyulur ve sonra diğer 12 grup hamur bunun üzerine koyulur. Böreği üstü sıvı yağla yağlanır ve fırın 250-260 derece önceden ısıtılmış fırına verilir. Börek fırından çıktıktan sonra üstüne bir su bardağı su dökülür ve üstü kapatılarak dinlenmeye bırakılır.
Afiyet olsun

2 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar,

bu börek çok ilgimi çekti... mini fırınımda yapıorum bugün... bakalım nasıl olucak... ben yalnız soğan ve otu biraz kavurdum... mini fırın tepsisine göre 8er bezeden yaptım... bu arada bi arnavut kızıyım.. ;)kolay gelsin...

Nurten dedi ki...

Bir Arnavut kızı olarak eminim çok güzel yapmışsınızdır, ne de olsa sizin oralardan bir börek :)) Afiyet olsun...

 
MySpace Backgrounds