22 Mart 2007 Perşembe

Elmalı Turta

Ve son tarif Elmalı turta. Bunun tarifinide yemekcini nden aldım. Biz çok beğendik ve keyifle yedik :)).






Hamur Malzemeleri;

1 paket yumuşak margarin
1,5 su bardağı şeker
3 adet yumurta
2 çay bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Harç Malzemeleri;

4 - 5 adet elma
1,5 su bardağı şeker
Ceviz
Tarçın
Pudra şekeri

Önce elmaları soyup rendeliyoruz ve ceviz ve şekerle suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Orjinal tarifte harç için vişne var ama benim pastada vişneli olduğu için turta için kullanmadım.

Harç soğurken hamur için gerekli tüm malzemeleri karıştırıp hamurumuzu hazırlıyoruz ve bunun 1/3 nü ayırıyorsunuz. Orjinalde hamurum 1/3 ü dondurucuya atılıyor en üste rendelemek için ama ben üstü kafes gibi olsun diye ayırdığım hamurla üstünü süsledim.

Hamuru elimizle tepsimize yerleştiriyoruz ve üstüne harcımızı döküyoruz. Daha sonra ayırdığımız hamurdan ince şeritler yapıp en üstü minik karelere bölüyoruz ve fırına veriyoruz. Piştikten sonrada üstüne pudra şekeri serpiştiriyoruz.
:))




Hiç yorum yok:

 
MySpace Backgrounds