16 Mart 2007 Cuma

İrmik Helvası

Geçen gün tatlı krizim tuttu ve ne yapsam diye düşünürken hayatımda ilk kez irmik helvası yapmaya karar verdim :) İlk denememe rağmen fena da olmadı. En azından krizimi sona erdirebildi



Tarifini eminim bilenler ve benden güzel yapanlar çoktur ama ben yinede nasıl yaptığımı yazayım;

Malzemeler;
2 su bardağı irmik
1 su bardağı ceviz (sanırım orjinali fıstık ama ben cevizli yaptım)
1 paket margarin

Şerbeti;
2 su bardağı su
2 su bardağı süt
3 su bardağı şeker

İlk önce şerbeti hazırldım ve ılımaya bıraktım. Daha sonra margarini eritip irmiği ve cevizleri renkleri hafif kızarıncaya kadar kavurdum. Sonra ılık şerbeti yavaş yavaş kavurduğum irmiğe ekledim ve suyunu çekene kadar karıştırdım. Sonra tencereyi bir bezle sarıp demlenmesi için bıraktım. Daha sonrada servis yaptım ve afiyetle yedik

Hiç yorum yok:

 
MySpace Backgrounds