9 Mart 2007 Cuma

Kısır


Her ne kadar arkadaşım Ayşe "kısır böyle olmaz" dese de, ben buna kısır diyorum çünkü benim yapabildiğim tek kısır bu . Aslında tadı hiçte fena olmuyor. Yiyenlerinde beğendiğini düşünüyorum çünkü hiç artmıyor

Bunu arkadaşlarla aylık yaptığımız gün için yaptım. Başka şeylerde vardı ama ilk olarak bunu eklemek istedim.

Tarifine gelince.... ölçülü değilde pratik yazıcam, çünkü ben bunu hiç ölçüyle yapmadım

İlk önce iki orta boy soğanı ince ince doğrayıp bol yağda kavuruyorum. Sonra içine hem domates salçası hemde biber salçası koyuyorum. Ve ıslak bulguru ekliyorum. Bulgur çok sulu değilde hafif sulu oluyor. Tuzda ekleyip bunları karıştırıyorum ve tencerenin kapağını kapatıp demlenmesi için güzelce sarıyorum bir bezle.

Bu arada yeşillikleri (yeşil soğan, kıvırcık, maydanoz, dere otu) doğrayıp hazırlıyorum. Bu defa farklılık olması için içine biraz da kırmızı lahana doğradım, fena da olmadı .

Bulgur demlenip yumuşadıktan sonra baharatlarını ekliyorum, yeşilliklerini ekliyorum veee servise hazırlıyorum

1 yorum:

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Bugüne kadar yediğim en güzel kısır desem abartmış olmam. Hiç bu kadar tane tane olan bir kısır daha göremezsiniz. Ben kendi elerinden tatma fırsatı buldum, çok çok lezzetli gerçekten.
Sevgiler
Esra

 
MySpace Backgrounds